A A A

W ramach programu Centrum Edukacji Obywatelskiej i Fundacji Szkoła z Klasą powstała gra edukacyjna, która pomaga uczniom poczuć, że mogą współtworzyć swoją szkołę, decydować o niej, przyglądać się jej mocnym i słabym stronom. Może da się ją zaadaptować na potrzeby szkolnego wolontariatu? Sprawdźcie sami.

Mechanizm gry "Szkoła na czasie" przypomina popularne kalambury. Zadaniem uczniów jest przedstawianie i odgadywanie haseł związanych ze szkolną rzeczywistością. Dzięki temu odbudowują zniszczoną szkołę w przynajmniej jednym z czterech wymiarów: Przestrzeń, Relacje, Technologie oraz Sposoby Uczenia (się). Gra jest tylko punktem wyjścia do rozmowy z uczniami o hasłach, które przedstawiali w trakcie gry i odniesienia ich do codziennej szkolnej rzeczywistości. W następnym kroku uczniowie powinni wspólnie zastanowić się, jak te elementy można wykorzystać, poprawić czy uwzględnić w ich szkole lub jak mogłyby one wyglądać w szkole marzeń.

Opis gry wraz z wszystki materiałami (kartami) do wydruku znajdziecie w Bibliotece Fundacji Szkoła z klasą.

 

Źródło: Fundacja Szkoła z klasą
Ilustracje: Mara Puciłowska

O ile nie jest stwierdzone inaczej, prawa do materiałów na stronie posiada Centrum Edukacji Obywatelskiej, a teksty są dostępne na licencji CC BY-NC-SA - Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach. Licencja nie obejmuje zdjęć, filmów i materiałów graficznych. Pewne prawa zastrzeżone na rzecz autorów poszczególnych treści.